تاریخچه واقعیت افزوده

تاریخچه واقعیت افزوده (سفر در تاریخ)

4.5/5

لیست محتوا

چکیده:

واقعیت افزوده یکی از جدیدترین  تکنولوژی هاییست که در صنایع مختلف مثل آموزش ، نظامی ، پزشکی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله شما با واقعیت افزوده و روند تدریجی رشد و همه گیر شدن واقعیت افزوده آشنا خواهید شد، برای سفر در تاریخچه واقعیت افزوده با ما همراه باشید.

 

 

 

واقعیت افزوده (AR) چیست؟ 

 

واقعیت افزوده (Augmented Reality ) یا به اختصار  AR،  به زبان ساده به معنی اضافه کردن یک آبجکت به دنیای واقعی، به‌صورت سه‌بعدی می‌باشد.

در مورد تاریخچه AR   تناقض‌های زیادی وجود دارد، و در خیلی از موارد نسبت هایی که به واقعیت افزوده داده‌شده است که به  واقعیت مجازی امروزی نزدیک‌تر است.

 

 تاریخچه واقعیت افزوده (AR)

 

کل تاریخچه واقعیت افزوده برای چند دهه قبل می‌باشد، اما پیشرفت‌های اخیر و رشد سرمایه‌گذاری در آن نشان می‌دهد که واقعیت افزوده در حال پیشرفت سریع‌تری است.
  • در سال ۱۹۹۸ شرکت Sportvision در آمریکا برای اولین بار نشان خط زرد را در بازی‌های NFL هنگام مسابقه زنده به‌صورت مجازی نشان داد.
  • یک سال بعد در سال ۱۹۹۹ ناسا از این سیستم برای فضاپیماهای X38 جهت کمک به بهبود ناوبری هنگام پرواز آزمایشی استفاده کرد.
  • در سال ۲۰۰۰ پیشرفت مهمی در واقعیت افزوده صورت گرفت زمانی که هیروکازو از موسسه نارا ژاپن نرم‌افزاری به نام ARtoolkit  منتشر کرد.
    این نرم‌افزار می‌توانست اقدامات دنیای واقعی را ضبط و با اشیای مجازی ترکیب کند و کاربران با استفاده از اینترنت و دوربین موبایل واقعیت‌افروده را تجربه می‌کردند.

 

واقعیت افزوده - نرم افزار ژاپنی ARtoolkit

 

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک شخصیت سه بعدی روی کارت واقعی ایستاده است و با جابه‌جا کردن کارت شخصیت مجازی نیز جابه‌جا می‌شود.

شاید بخواهید بخوانید:  هر آنچه که باید از واقعیت افزوده بدانید!

 

  • در سال ۲۰۰۹ مجله اسکوئر با همکاری رابرت داونی از واقعیت افزوده در مجله چاپی خود با اسکن بارکد توسط نرم‌افزار کامپیوتری توانست تجربه واقعیت‌افزوده را به نحو بهتری به مخاطب انتقال دهد.
  • در سال ۲۰۱۳ فولکس‌واگن از AR برای کتابچه راهنمای اتومبیل‌های خود استفاده کرد.

    واقعیت افزوده در فلوکس واگن - دیدو

 

مشتریان از طریق اپلیکیشن marta در آی پد میتواسنتند عملکرد داخلی اتومبیل خود را مشاهده کنند، این برنامه همچنین به مکانیک‌ها        برای پروژه‌هایی که در حال انجام آن بودند نیز کمک می‌کرد.

  • در سال‌های اخیر واقعیت افزوده پیشرفت بیشتری داشته و به دنیای بازی‌های نیز نفوذ پیدا کرده، مانند بازی پوکمون که شما می‌توانید شخصیت بازی را در فضایی که هستید ببینید.

واقعیت افزوده در بازی پکرمون

 

 

  • استپ چت نیز از این تکنولوژی برای اضافه کردن صورتک ها با توجه به حرکات صورت استفاده کرده است.

 

 

واقعیت افزوده در اسنپ چت

واقعیت افزوده در آینده

واقعیت افزوده امروزه جای بیشتری را در زندگی روزمره ما باز کرده اما AR از قابلیت‌های بسیار بیشتری برخوردار است.

استفاده از واقعیت امروزه در بازی‌هایی مثل پوکمون موفقیت بزرگی بوده ، اما پتانسیل وجود واقعیت افزوده در زندگی ما بسیار بیشتر است.
AR می‌تواند زندگی را برای بهتر شدن دگرگون کند.در این راستا در طی چند سال گذشته رشد وسیعی در زمینه استفاده از واقعیت افزوده در صنایع مختلف را داشتیم که در مقالات بعدی به تفصیل بررسی خواهند شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیس بوک
Share on twitter
توئیتر
Share on linkedin
لینکدین
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on telegram
تلگرام

هیچ نظری وجود ندارد